Wednesday, November 19, 2008

Och nu var jag tillbaka

Ja, då var man tillbaka i Lappen igen. Känns bra... om man bortser från den oundvikliga värk en gammal gubbe får av att vara invikt i en sardinburk i ett dygn.
Sverigebesökets mål blev uppfyllda till 75%, det får man vara nöjd med när man hade en sådan diger agenda att klara av. Hann med Karlstad, Ö-vik, Stockholm, Malmlö, Helsingborg och Höganäs på 2,5 vecka. Drog lite i framtidsplaner, repatrierade mig till svenska myndigheters ömsinta vård, avslutade mitt uppdrag för Svalorna och fick kritik för att jag hädade (kritiserade Bolivias regerings agerande under vissa omständigheter -ajabaja).
Och så hann jag spöa Jens i fotbollsspel (ok, han vann mest, men jag vann sist).

Nu ska jag alltså vara en fri och ledig man är det tänkt. Tänker fira det med att åka två veckor till Colombia nästa fredag, så tills vidare är det www.olaibolivia.blogspot.com som sköter mediabevakningen.

5 comments:

Maja said...

ryktet bekräftas. har varit på väg att skriva till dig i flera dagar. vill ha tips om hostal för maja, magnus och raul alternativt om ni har två madrasser över :) vi stannar 1-2 nätter, kommer på lördag. jag äter parasitmedicin så festen blir utan alkohol :(

Anonymous said...

Hej, brukar titta in här ibland, tycker att det skulle vara intressant att höra vad din kritik gick ut på, alltså den som kritiserades av svalorna.
Hälsningar
Saludos.

Boliviadraken said...

Hej,

nej det var inte Svalorna som kritiserade... Rent allmänt var det väl att även om man hoppas på en förändringsprocess i Bolivia och tror på Evo Morales regering så måste man också granska denna. Det finns flera saker som inte skötts bra och det är klart att det väcker känslor om man kritiskt analyserar realpolitiken i folks ideologiska investeringar. En del av vad jag själv tycker går t ex att läsa i den här bloggens olika artiklar.

Boliviadraken said...

Det var förresten ett seminarium som jag höll i som jag refererade till. Efteråt var det faktiskt många som jobbar just med Bolivia som sa att det var en väldigt nyanserad och bra bild av den politiska situationen som gavs. Så det var väl mest en känga till de som vägrar se världden mer än i svart och vitt.

Anonymous said...

tack för ditt svar, jo jag förstod att din kritik var riktad mot bolles regering.jag håller med om att även morales regering bör granskas håller även med om att en hel del saker inte sköts bra och saknar en nyanserad bild av läget.I bolivia pratar man med folk som kritiserar morales som inte kan påstås tillhöra den "rika högern" som det ofta heter här när man pratar om motsätningarna i landet.