Friday, May 08, 2009

Boliviansk vattentortyr

Det här är huvudverktyget i den bolivianska vattentortyren -en utbränd varmvattenberedare

Det är inte bara de två misstänkta terroristerna ur Roszas cell som greps med en arsenal av sprängmedel och vapen för en möjlig komplott mot Evo Morales liv för några veckor sedan som nu lider av tortyr. Dessa hävdar nu att de utsattes för omfattande misshandel och blev tvingade att under pistolhot koppla gruppens verksamhet till oppositionskändisarna Branko Marinkovic och Ruben Costas. Så här i vintertider skulle dock den bolivianska polisen kunnat använda sig av mer sofistikerade metoder kända från USA eller varför inte det klassiska Kina. Själv har jag nämligen blivit utsatt för den bolivianska varianten av vattentortyren. Vår varmvattenberedare la av och började formligen spruta ut vatten över tvättstugegolvet med följden att min dusch imorse mest kan liknas vid tortyr. Jag har hört att penicillinet också uppfanns av en olycka så varsågod säger jag till inrikesministeriets säkerhetsstyrkor!

2 comments:

HC said...

Apropå water bording så kolla wanda sykes på youtube på Obamas bankett efter de första 100 dagarna, men roligast är ju obama själv som också kör en 10 minuters standupgrej, vissa grejer var väldigt roliga.

hur gick det på tipset?

Boliviadraken said...

Ska göra! Ingen vinst än, men det kan vara en vecka kvar! Ses i juni hoppas jag.