Tuesday, July 18, 2006

Job Creation


Illimani
6342 möh

Jag går in på ett kontor för att snacka med en till synes oupptagen kvinna vid ett skrivbord angående mina försvunna väskor. Kvinnan säger att hon inte kan hjälpa mig förrän jag hämtat en ticket i ett annat rum. Jag går in på det andra kontoret och pratar med en annan kvinna som ger mig min gyllene biljett till den första kvinnans uppmärksamhet. Nu äntligen kan hon prata med mig. Vad har hon att säga då?
-Vi har inget ansvar. Vi kan inget göra. Du får prata med nån annan.
-Tack och adjö, säger jag, varpå hon uppmärksammar mig på att jag måste överlämna biljetten så att hon stolt kan bokföra det avslutade ärendet. Mina väskor är fortfarande försvunna men på British Airways kontor är alla nöjda och glada. Det mina damer och herrar kallas Job Creation.

No comments: