Wednesday, September 10, 2008

BOL TV; där det händer när det händer

UNITEL 19.30:

(Musik, ungefär som när Frodo och Gandalf springer över bron i Moria i Sagan om ringen)

3 INSTITUTIONER TAGNA!!!! (fet röd text, ungdomar sparkar på låsta dörrar)

IMPUESTOS NACIONALES (Fet röd text, ungdomarna knäcker porten och springer in och förstör, hjältemodig kameraman hänger över deras axlar)

EN JEEP MOT INRA (FET röd text, någon kör in en mindre jeep i INRAs dörr)

POLISEN RETIRERAR (triumfant röd text, det här är alltså oppositionens tvkanal, ungdomar kastar smällare på poliser som svarar med tårgas, och sedan drar sig tillbaka)

DE PÅVERKADE (Fet röd text, barn i slow motion springer med näsdukar över munnarna, musiken ändras till sorgefullt)

DE SKADADE (fet röd text, några bråkstakar som ätit för mycket tårgas och har blåmärken bärs bort av sina kamrater)

HANDIKAPPADE BLIR GASADE (Fet röd text, folk i rullstol flyr gasmolnen)

DE KÄMPAR FÖR OLJESKATTEN (Fet röd text, vi får se våra vandalhjältar trimuferar, bränna däck, spöa polisre och annat)

BolTV är heeeelt sjuk. På andra sidan fick vi dock se betydligare obehagligare bilder när arga mobbar spöade militärer som beslutat sig för att inte försvara sig blodiga medans andra stal deras vapen.

3 comments:

Maja said...

tack. måste ju ha lite balans i nyhetsflödet ;-)

olaibolivia said...

Mikael, du får knappa upp några kanaler från Unitel... Det finns ju några som är lite mer balanserade. Fast jag minns mina första dagar i lägenheten då hade jag av någon anledning bara Unitel. En intressant upplevelse , nära att de vann över mig innan jag fick de andra 92 kanalerna.

Anonymous said...

Jo, absolut, men vad hade det blivit för en post :)
Jag kan inte riktigt med Unitel (även om vi modellat för dem) men oj vilken studie i partiskhet de är.